İçeriğe geç
FinMetre
Giriş

Kıdem Tazminatı Hesaplama

Çalışma sürenize göre kıdem tazminatı tutarınız.

FM
FinMetreYöntem ve kaynak bilgisi

Sayfadaki yöntem ve kaynak notları

Hesaplama hakkında
Metodoloji & İlkeler

Hesaplama girdileri

Yol, yemek, düzenli prim ve ikramiyelerin aylığa düşen tutarı.

Net kıdem tazminatı

297.886,14 ₺
Brüt kıdem tazminatı
300.164,38 ₺
Damga vergisi
2.278,25 ₺
Hizmet süresi
5yıl
Tazminat dağılımı300.164,39 ₺
Giydirilmiş aylık brüt ücret %20,060.000,00 ₺
Brüt kıdem tazminatı %100,0300.164,38 ₺
Damga vergisi (binde 7,59) %0,76−2.278,25 ₺
Net kıdem tazminatı %99,2297.886,14 ₺
  • Kıdem tazminatı her tam hizmet yılı için 30 günlük giydirilmiş brüt ücret üzerinden hesaplanır; artan süreler oranlanır.
  • Kıdem tazminatı gelir vergisinden istisnadır (GVK 25/7); yalnızca binde 7,59 damga vergisi kesilir.
  • 2026-07-01 - 2026-12-31 dönemi kıdem tazminatı tavanı: 73729.87 TL.
2026 kurallarıyla hesaplandı · dayanaklar sayfada
Paylaş:WhatsAppTelegramX

Nasıl hesaplanır?

Kıdem tazminatı, çalışılan her tam yıl için bir aylık giydirilmiş brüt ücret tutarındadır. Bir yıldan artan süreler için oransal ödeme yapılır: örneğin 5 yıl 6 ay çalışan biri 5,5 aylık ücret tutarında tazminata hak kazanır.

  • Hesaplamaya esas ücret, son ücret üzerinden alınır.
  • Yıllık tazminat tutarı, kıdem tazminatı tavanını aşamaz.
  • Yalnızca damga vergisi kesilir; gelir vergisi istisnası vardır.

İhbar süresi ve tazminatı ayrı bir haktır; ihbar tazminatı hesaplayıcısını kullanın.

Sık sorulan sorular

Hesaplama dayanağı

Bu sayfadaki tutarlar aşağıdaki mevzuata göre hesaplanır.

2026 yılı mevzuatı · 01 Temmuz 2026 tarihinden itibaren geçerli

İlgili hesaplamalar