İçeriğe geç
FinMetre
Giriş

Brütten Nete Maaş Hesaplama

Brüt maaşınızdan elinize geçen net tutarı hesaplayın.

FM
FinMetreYöntem ve kaynak bilgisi

Sayfadaki yöntem ve kaynak notları

Hesaplama hakkında
Metodoloji & İlkeler

Hesaplama girdileri

Sözleşmenizde yazan aylık brüt ücret.

Gelir vergisi kümülatif matraha göre değiştiği için ay önemlidir.

Standart durumda tüm çalışanlara uygulanır.

Net maaş

54.505,72 ₺
Brüt maaş
70.000,00 ₺
Toplam kesinti
15.494,28 ₺
Gelir vergisi matrahı
59.500,00 ₺
Brüt maaş dağılımı70.000,00 ₺
Brüt ücret %100,070.000,00 ₺
SGK işçi primi (%14) %14,0−9.800,00 ₺
İşsizlik sigortası primi (%1) %1,0−700,00 ₺
Gelir vergisi %6,7−4.713,68 ₺
Damga vergisi %0,40−280,60 ₺
Net ücret %77,954.505,72 ₺
  • Gelir vergisi kümülatif matrah üzerinden hesaplanır; yıl ilerledikçe üst dilime geçildiğinde net ücret düşer.
  • Asgari ücret istisnası uygulandı: 4211.33 TL gelir vergisi, 250.70 TL damga vergisi.
2026 kurallarıyla hesaplandı · dayanaklar sayfada
Paylaş:WhatsAppTelegramX

Nasıl hesaplanır?

2026 Gelir Vergisi Dilim Uyarısı

Kümülatif vergi matrahınız yıl içinde 190.000 ₺ ve 400.000 ₺ eşiklerini aştıkça vergi diliminiz %20 ve %27'ye yükselir; brüt maaşınız aynı kalsa da elinize geçen net tutar yılın ilerleyen aylarında azalır.

2026 Yılı Gelir Vergisi Tarifesi (Ücret Gelirleri)

2026 yılı ücret gelirleri gelir vergisi tarifesi
Gelir Dilimi (Kümülatif Matrah)Vergi Oranı
190.000 ₺'ye kadar%15
190.000 ₺ – 400.000 ₺%20
400.000 ₺ – 1.500.000 ₺%27
1.500.000 ₺ – 5.300.000 ₺%35
5.300.000 ₺ üzeri%40

Brütten nete hesaplama, işverenin bordroda gösterdiği brüt ücretten yasal kesintiler düşülerek banka hesabınıza yatan net ücrete ulaşma işlemidir.

Sık sorulan sorular

Hesaplama dayanağı

Bu sayfadaki tutarlar aşağıdaki mevzuata göre hesaplanır.

2026 yılı mevzuatı · 01 Temmuz 2026 tarihinden itibaren geçerli

İlgili hesaplamalar